Followers

Saturday, July 17, 2010

Jodoh

Salam, lama gilak kamek sik update blog yg tk seberapa neh, ase sejak balik lama gak ar aku tak melayari kamar bahtera ini. Masuk ni ase lebih kurang 3 minggu aku kt kampung, kalau nak crite mmg lah banyak tapi smua tak tersusun, kalau ada secretary tlg taipkan takpe gak pastu tolong updatekan

Skit ttg post lepas, aku da tak sedih lagi sebab my lovely book yg dikatakan ilang tu rpenye ade je kt lab aku, smuanya sbb masa aku ambik gambo nama2 classmate aku tengok2 ada kt meja salah sorang ek elleh bile masenye ko kt sini la pulak kataku dalam hati sambil simpan buku tu, kire ade la gak huraian camne nak gne divTag, CSS, HTML, bla bla bla...

Sebenarnya sambil duduk2 lepak2, aku terpikir2 beberapa kawan aku yg da kawin, yang dah ada anak pown ada, tu blum kt fb lagi tu ntah dah brapa banyak jemputan kawin aku dapat, asal bertunang ke kawin ke nikah ke smua upload, bile tengok balik laaa da nak kawin kawan aku neh hehe.

Baru2 nie ayahanda aku tanye 1 soalan cepu mas kt aku, "epol dah ada calon ke? kalau belum ayah carikan" hahahaha pergh sunggoh tak disangka ayah senyum2 rpenye nak tanye soalan tu hahaha patut la sat habaq anak dara orang tu la ustazah muda ni la hmmm. Wadduh kaget aku nak menjawab soalan e2, lalu dengan tenang aku "err nantilah ada kut". Ayah senyum je tapi senyum ada makna tu hahaha.

Sebenarnya sampai skarang aku still tercari2 calon gak cumanya belum jumpa, belum ada yang mampu membuatkan hatiku berasa "Aaaaa da jumpe" kalau dah sampai ke step tu bleh la jugak aku ke next step tapi... blum gi la sabar dlu gatai noo~~

Aku bukannya taknak couple, tp dek kerana kegagalan pd 1 ketika, sampai skang belum yakin bila mahu berhubungan semula, dah la 1st time couple, putus di tgh jalan la pulak adoh gile merana atiku, lame gak ar b4 aku kembali ceria.

Impactnye sampai la skang ase idop single lg best, tapi kadang ase gatai gak, dah aku pi la talipon sembang ngan gadis2 tertentu tapi diorang tataw sebenarnya kalau bleh aku nk siyes ngan diorang haha. Ramai gak 'cinta baru' yang bagaikan mengintai hatiku tapi bile mesej rindu2 la ske itu ske ini isk mule la dalam ati "alaaa blum ready la", lalu aku idoppp la sorang takda awek hahaha.

Ntah la sampai bile mak aku kata tgk gaya cam adik aku dlu nikah tapi tu smua ramalan cuaca je hohoho aku pun same gak nak nikah tengok2 sanding 2 pasangan wkakaka sape tawu jodoh *isk gatai~~ haha*

Sebenarnya aku nak keje dlu, ekonomi da stabil pastu baru la start pikiaq mende2 yang dipanggil "cinta" neh, aku tak ske la campur2 bab cinta ngan study, takpon cam skang neh, duit poket pon slalu kering gatai nak kt anak orang. Tapi bile da keje lak mesti sebok ngan keje lak kan? so bile masenye nak mencari cinta neh??? adoih susah la kalo pikio mende ni huhu tapi hingga ke saat ini aku tetap nyanyikan lagu tak perlu dipaksa tak perlu dicari, kerna kuyakin ada jawabnya diriku hanya insan biasa, miliki naluri yang sama tak ingin berpaling tak ingin berganti teeettttt dengan sendiri lagu siti ye hehehe papaiiii (",)

2 comments:

  1. biler abg sepol bercerita tentang cinta............ ^__________________^

    ReplyDelete
  2. ape salahnye gatal jap future life taw hehe

    ReplyDelete