Followers

Monday, December 5, 2011

Berlagak?

Aku adalah kaki add sesiapa saja yang mempunyai karakter photographer dalam diri mereka. Tujuan lain takde cuma nak menambah kenalan serta bertukar2 pendapat, apatah lagi munculnya era facebook.

Namun, dalam ramai2 yg aku add, ade gak seorang photographer yg remove aku balik. Sebenarnya aku tak ketahuan pun perilaku beliau tu tp pada 1 masa & ketika ntah apa benda ntah nak tanya something nampak button ‘add as friend’ plak, jd secara summarizenya mesti la dia da remove aku kan~

Tindakan susulan kepada perbuatan beliau ialah aku terus block beliau. Jadinya tiada sesiapa yang menang atau kalah di sini kan??? Nampak cam aku yg menang sebab kalau remove still bleh tgk tp kalau block??? Nothing to do just smile~

Rupa2 nya bukan aku sorang kena, dalam rekod ada 2 kawan aku kene skali ngan kerenah beliau. Yang seorang sama belajar ngan aku dan sama tempat dengan beliau. Alkisah dalam 1 majlis, dia bawak kamera Nikon kesayangan dia tp terjumpak lak ngan abg photographer tadi. Disindir beb~, sementelah kawan tu bukannya belajaq foto pun, jd kalau guna direct flash merangkap built in flash tu biasalah, sama saja ngan org biasa yang pegang DSLR sebulan sekali. Kot mana pun, tangan kene ‘bg panaih’ gak dlu. Rasanya faham2 la org blajar ngan tak kan, tak payah la nak peril tau la kamera ang mahal, sampai kanan kiri tak cukup badan.

Baiklah tu old story, baru2 ni aku jumpak ngan sorang kawan lama. Risik punya risik rupanya nak buat wedding photo tp bajet kalau buleh nak low, ok lah aku available selagi brada dalam margin keuntungan. Story punya story terpacul lak crita pasal photographer yg saya sebutkan tadi. Dia yg story telling dulu, katanya kat Bagan aku da tanya dah aku nak soft copy je tp dia kata “kalau macam tu sapa nak amek”. Well, semenjak camtu dia kata, terus hati kawan aku tu cam panas la kan di dalam hatinya ‘ok takpe aku cari org lain’ : lalu muncullah saya di dalam senarai, aku kata eh why not?? Kalau nak yg biasa pun saya bleh, hehehe, legalah kawan saya itu mendengarkan kesediaan aku di hari bahagianya nanti.

Baiklah, back to our main discussion, aku tak berape berkenan la ngan abg photographer tu, artwork mmg agak bagus, tp ‘attitude’ macam ada yang tak kena la. Sorry la bang, saya pun tak tau kenapa, saya rasa kita takyah kenal pun takpe kot, hehehe kau adalah kau aku adalah aku, owh cam jahat lak aku tp aku tak la jahat sebenarnye. Aku da preview semua artwork beliau, rasanya apa yg dia buat tu aku pun buleh buat, tp aku takmau la mempunyai tahap keberlagakan seperti beliau. Bukan pa, ikut resmi padi makin berisi makin menunduk, kalau ikut ayam telor sebijik riyoh sekampung ye dak? Sebenarnya aku pun da lupe beliau tp disebabkan 2 org kawan aku td dah terstory telling tak pasal aku ingat balik. Ok lah sekian saja luahan ala2 emosi aku kali ni, paipaiiiiiii.

No comments:

Post a Comment