Followers

Thursday, November 10, 2011

Tengok Henset 24 Jam!

Tengok henset tengok henset, balik – balik tengok henset!

Itu la 1 trend yang bagaikan tiada sudahnya lagi, baik yang tua (tak tua sangat~) mahupun yang remaja. Kegilaan kat gajet ni makin lama makin menjadi, kalau korang keluar mesti boleh jumpe punyelah.

Golongan yang digelar GOLONGAN PENENGOK HENSET ini sememangnya femes dengan gelagat mereka sendiri cuma mungkin mereka tidak menyedarinya. Yang aku nak cakap hari ni sebenarnya golongan ni kalau tengok henset kena pada tempatnya takpa la jugak, ni sambil bawak moto tengok henset, sambil jalan tengok henset sambil ape2 ntah lagi pun menyempat jugak tengok henset. 

Belum cakap pasal yang drive sambil sembang ngan henset lagi, dah macam ketagih yang amat aku tengok, bukan disebabkan ada apa2 yang interesting sangat yang perlu ditengok kat screen henpon tu pun, cuma tetap rasa KENA TENGOK.

Apa tujuan henset itu ditekan-tekan mahupun ditengok-tengok?? Well, aku sendiri penengok henset cuma tak lah sampai ke tahap SENTIASA kena tengok henset, gamaknye kalau takda henset camne la kan, tak leh hidup ape??? Hahaha

Moral of the entry kali ni tolonglah, tolonglah jangan BERPURA-PURA melihat henset, kalau betul2 nak guna, gunakan jangan skadar lock then unlock back, nothing~ dan khasnya kepada yang suka sangat tengok henset serta membalas2 SMS semasa membawa moto, tolonglah. Tolonglah jangan sebok tekan2 henset pada masa anda sedang memandu, sebab apa yang ada di jalan merangkap apa yang akan terjadi kita tak tahu, suddenly ada kucing membuat lintasan hormat tak sempat korang BREAK kan TERBABAS, dan kalau dah TERBABAS tak ke dah TEREKSIDEN??? Jadi bila eksiden sape susah??? Akuuuuu jugak, tu kalau kucing, kalau budak??? Kalau orang tua??? Fikir –fikirkanlah~ =)

No comments:

Post a Comment