Followers

Thursday, November 25, 2010

Kejamkah Aku???

Sebenarnya aku bagaikan takde masa nak update selalu blog ini memandangkan banyak komitmen lain menanti haha komitmen la sangat ='P

alkisah di masa aku takde idea ni tetibe tringat 1 kesah berkenaan hal ehwal junior aku yakni yg still blaja kt sarawak bumi kenyalang :)

asenye sesuai aku membuat post ini mengenangkan kesah beliau yg agak keliru & still confusing walaupun dah 2nd year amek kos same aku.

bukannya apa, die ni selalu mintak nasihat aku banyak kali sejak nk beli kamera la model apa bagus la kt mane harga murah la sampai lah ke tahap teknik ataupun cara guna pun ditanya jugak. Boleh dikatakan semua persoalan itu aku jawab apatah lg jika medan facebook jadi penghubung.

lagipun lecturer saya pernah berpesan, ilmu jangan disorok, selagi ada keluarkan, Insya Allah tak rugi. dan aku yakin tu, sbb makin banyak aku kasi tawu makin plus plus plak yg aku dapat.

lalu aku simply life kan la citenye, betapa lama aku duk mencurahkan segala rahsia *setakat ilmu aku ade la* tibe2 1 ketika dia kata yg lebih kurang berbunyi "sy dah tak tahan ngan kos ni, asa cam nak gibap je, tk minat, dll".

ayat sebenar aku da tk brape ingat tp konteksnye lebey kurang camtu la. Pd mase ni tawu tak ape aku reply?? aku reply "kalo camtu tukar je lah, nk wat camne da tak minat". Dengan tiba2 msg sy dibalas "duit dah banyak habis bang, sy mesti terus jugak" dan ape2 la lg ayatnye ntah.

Hah tawu pun kau banyak makan duit, so nape nak persoalkan lg pilihan yg ko dapat? pastu tak pernah2 nak buka hati redha dengan ape yg kite belaja memang la sampai bila pun susah nak berjaya. Sebab balik2 "eee susah la" cube la dlu.

semenjak itulah bait2 terakhir ayat sms aku da jarang pulak merungut, hmm bagus jugak bile pikir balik takde la asek nk kate kos aku susah la ape la cube bg hati tu terbentang luaskan, jangan sempitkan.

asenye btul la tindakan aku tu kan?? ok lah kalau2 die membaca entry ini maka dengan ini aku nk cakap, bukannye aku nak marah or whatever, cume nak kau faham, bahawa kadang2 apa yg kita nak tak semestinya kita dapat, HARGAILAH APA YANG ADA, jumpe lagi (",)

No comments:

Post a Comment