Followers

Saturday, August 21, 2010

Kau Renung Aku Tenung (^_^)v

Aku terpikir utk kongsi cite ni bile diingat2 balik ase cam best je. Peristiwa ni berlaku beberapa ari lepas. Kat kampung aku skang asalkan tarawikh surau sangatlah padat. Waaaa syukur sbb sangat berbeza berbanding 3 tahun lepas yakni sejak kali terakhir aku join tarawikh semasa form 6 =)

Dann moreh mmg takyah cakap, boleh dikatakan SETIAP HARI ada saja orang sponsor. Ada macam2, mee rebus la, nasi ayam la (bapak aku sponsor khihihi), pastu ya ampunn macam2 la. Sangat MERIAH.

Aku ade 2 orang kawan dari UM diorang pon senyum bile tgk surau kami sepadat2 orang kampung smua datang. "Dah tak macam dulu" kata kawanku. hihihi ='). Dah tak mcm dlu tu termasuk la skang yang tk pernah dtg atau JARANG2 datang pun ade gak muka time RAMADHAN neh, ade yang malu2 azan, skang jd MUAZZIN, tunjuk je Insya Allah ade la yang bangun azan.

Okeh tu sikit ape yang berlaku tiap2 malam sejak awal Ramadhan lalu.

Ni cerita aku ngan sorang budak lelaki yang wajahnya sungguh comel skalik, wakaka ye lah camne aku tak cakap comel muka innocent + suci gitu hahaha.

Macam biasa bile dah habis terawikh ade makan2 takpon tapau je. Tibe2 aku pasan budak ni renung aku, eh dalam ati aku budak ni pehal, sekeh kang. wahaha owh honestly sy tidak suka MANJAKAN budak. die renung aku. Pastu aku TENUNG balik die. Lalu terjadilah peristiwa TENUNG-MERENUNG. Ingat aku nak kalah ke?? =')

Setelah beberapa minit berlalu, akhirnya budak itu TERMENGALAH jua dengan kehebatan aku hahaha. Sebenarnya aku nak marah je die "eh ko tgk aku pehal, tampar kang," kakaka garang tak aku?? tapi dek kerana tiba2 dia TERSENYUM aka MALU2 KUNUN aku pun TERSENYUM jua. dalam ati, "ek elle dak neh, hehehe"

Balik umah aku terbayang2 hal ni. Dalam hati aku kalaulah aku boleh balik ke zaman kanak2, Aku nak, sbb terasa sejuk je mata memandang BUDAK2 yang mukanya JERNIH ni. Aku nak jadi baik, belum terlibat dengan "dosa", belum tawu "gaduh" serta TAK SIMPAN DALAM.

Sekian saje bebelan saye kali ini. Selamat menghayati RAMADHAN AL-MUBHARAQ semua =')

3 comments:

  1. citer yang menarik.....t exam aku wat karangan cmnih la.. =P

    ReplyDelete
  2. ellow ingat ni essay BM keh??? hahaha

    ReplyDelete
  3. ayooo..dgn bdk pun xnk mengalah ke..hahha!!

    ReplyDelete